JBL&G – Het begin

JBL&G begint in 2010 als klein kantoor in Assen. Mr. Yvonne Hooijenga besluit voor zichzelf te beginnen, na tien jaar op een groot letselschade advocaten kantoor gewerkt te hebben. De reden, ze voelde zich niet meer thuis bij het kantoor en wilde weer terug naar de basis: het letselschadeslachtoffer.

Daarom staat bij JBL&G het slachtoffer op de eerste plaats, ook nu we zijn uitgegroeid tot één van de grootste en meest toonaangevende letselschadekantoren van Nederland. We doen er alles aan, elke dag opnieuw, om hèt beste juridische kantoor voor letselschadeslachtoffers te zijn. Dat betekent dat we alleen de beste mensen aannemen, en investeren in onze mensen om ze de beste letselschadejuristen te maken.

Onze ambitie – Onze filosofie

Het beste juridisch letselschadekantoor, dat is wat JBL&G wil zijn. En waar we continu aan blijven werken. Onze cliënten geven onze juridische hulp een 9, en dat willen we zo houden. Een 9 of 10, met minder nemen we geen genoegen.
Elk letselschadeslachtoffer verdient de beste juridische hulp – gratis.

Onze filosofie brengt ons ook wat betreft het verhalen van de schade terug naar de oorsprong van het aansprakelijkheidsrecht. Het recht om het slachtoffer de kans te bieden terug te kunnen keren in de situatie zoals deze zou hebben bestaan als de schadelijdende gebeurtenis zich niet zou hebben voltrokken. Een middel hiertoe is het verhalen van de schade uitgedrukt in geld.

Maar JBL&G gaat verder…

JBL&G vordert niet simpelweg de daadwerkelijk door cliënt geleden schade, maar heeft als voornaamste doel het ondersteunen van de weg, in de meeste brede zin van het woord, naar een volledig herstel van haar cliënten.
JBL&G is dan ook geen regelkantoor, dat via een handjeklap met de verzekeraar en een berekening op de achterkant van een bierviltje een zak geld voor cliënt binnenhaalt. Bij ons draait het om zorgvuldigheid, rechtvaardigheid en kwaliteit.

Jij & JBL&G – Beloning

We werken gratis voor onze cliënten, maar dat betekent niet dat je bij JBL&G niets kunt verdienen. Hard werken en goede prestaties worden zeker beloond. Deze wijze van beloning doet recht aan alle individuele geleverde inspanningen en verschillen. Het betreft een wijze van beloning, die door zijn duidelijke en transparante vorm, vertrouwen en perspectief schept. Dit houdt ook in dat af en toe thuis werken tot de mogelijkheden behoort. We investeren in je ontwikkeling, bieden maandelijkse incompany trainingsdagen en dragen zorg voor intensieve coaching.

Maar de beste beloning van het werk? De dankbaarheid van tevreden cliënten.

JBL&G Academy – Ontwikkeling

Ook al heeft iedereen die bij ons werkt een goede opleiding achter de rug, het echte leren begint pas op de werkvloer. En écht leren, dat leer je door te doen. Daarom word je bij JBL&G niet aan het handje gehouden, maar word je uitgedaagd initiatieven te ontplooien en vanaf dag één proactief te werk te gaan.

Je krijgt de vrijheid en daarbij de verantwoordelijkheid om het beste uit jezelf te halen. Persoonlijke groei en verrijking staat bij JBL&G dan ook voor op. Alleen door dicht bij jezelf te blijven, zelf te ontdekken waar je kracht ligt, je talent, maar ook je grens, geef je ruimte aan dat ene ultieme doel: de beste letselschadejurist worden en blijven.

Je wordt vanaf dag één in het diepe gegooid, maar wel met een kurkje om en zwemvleugeltjes. Intensieve, dagelijkse begeleiding wanneer jij dat nodig hebt. Scholing en verdieping. In company trainingen. Review- en jurisprudentielunches. VJPP lezingen. Kwaliteitscontroles. Coachingsgesprekken. Je staat geen dag stil, zodat je doorgroeit, verder ontwikkelt. Als jurist, en als persoon.

VJPP #2

 

JBL&G Spirit – Bedrijfscultuur

Ambitieus.
No nonsense.
Flexibel.
Eerlijk.
Creatief.

De juristen bij JBL&G hebben een sterk ontwikkeld gevoel voor rechtvaardigheid, dat is waarom we aan de – volgens ons – goede kant staan: de slachtofferkant.

Onze juristen zijn openminded: ze staan open voor feedback, zijn in staat tot zelfreflectie, en bereid om te leren en te ontwikkelen.

Ze denken out of the box. Het recht is geen vastomlijnd gegeven, maar leent zich voor meerdere interpretaties. Het vermogen tot analyseren waarbij met een brede blik, vanuit verschillende standpunten, een tactisch en goed doordacht plan van aanpak wordt opgesteld, kenmerkt het creatieve brein van een goede letselschadejurist en daarmee van onze mensen.

Dit is hetgeen we zoeken in mensen, dit is wat we stimuleren en dit maakt dat we trots zijn op ons team: een gedreven, betrokken, deskundig en gemotiveerd team dat uitdagingen niet uit de weg gaat, maar deze met een persoonlijke touch, tactisch doch daadkrachtig en met zelfvertrouwen tegemoet treedt.

Onze bedrijfscultuur: informeel, transparant en hiërarchisch plat. Iedereen, van boekhouder tot management, staat open voor en draagt bij aan verbeteringen en nieuwe ideeën en is niet bang voor verandering. Verandering staat voor iets nieuws, voor groei, voor ontwikkeling, voor levendigheid en vitaliteit.

Sollicitatieprocedure – De klik

Van iedereen die we uiteindelijk uitnodigen voor een gesprek op ons kantoor, nemen we gemiddeld genomen 1 op de 10 juristen aan. Op papier is iedereen die we uitnodigen geschikt, daarna gaat het om de klik. Wie past bij ons, wie deelt onze ambitie, wie droomt met ons mee?

Onze sollicitatieprocedure is doelgericht en to the point. Geen urenlange gesprekken. We geloven niet in wekenlange procedures, maar werken in een kort tijdsbestek toe naar ons doel; het vinden van een jurist die op zijn eigen unieke manier een aanvulling is voor ons team, onze deskundigheid en de letselschadewereld in zijn algemeenheid.

Ronde 1: Motivatiebrief en C.V.
Ronde 2: Gesprek met Office manager en/of Communicatie manager
Ronde 3: Assessment
Ronde 4: Eindgesprek met QA Manager en Directielid

Houd onze website, Linked In, Twitter en Facebook in de gaten voor openstaande vacatures.

Het raadplegen van openbare (online) bronnen zoals Google, LinkedIn of Facebook kan onderdeel uitmaken van ons sollicitatieproces.

Vrouwe Justitia banner