Trainerende letselschade verzekeraars: onze top 5

14 juli 2015 Algemeen

Insurance en trainerende verzekeraars

Trainerende letselschade verzekeraars: onze top 5

Door letselschadeslachtoffers wordt vaak geklaagd dat het eindeloos duurt voordat hun letselschadezaak is afgewikkeld. Nu kan het zo zijn dat er in veel gevallen gewacht dient te worden met het afwikkelen van een letselschadezaak totdat er sprake is van een zogenaamde ‘medische eindtoestand’ van het slachtoffer. Dat wil zeggen dat de lichamelijke klachten na het ongeval geheel verdwenen zijn of dat ze niet meer zullen verbeteren dan wel verergeren. Om deze reden is het begrijpelijk dat het lang kan duren voordat een letselschadezaak geheel wordt afgewikkeld middels een slotbetaling.

Traag, trager, traagst

Maar wat vaak het geval is, is dat verzekeraars traag (erg traag) reageren op de brieven zoals die door de belangenbehartiger van het slachtoffer aan de verzekeraars worden gestuurd. Twee maand reactietijd is helaas geen uitzondering. Rappelleren en dreigen met een deelgeschil, of een klacht indienen bij het Kifid willen nog wel eens helpen, maar dergelijke procedures kosten zélf ook weer veel tijd. In die tijd ligt de behandeling van de zaak stil.

Tot in 2028…

Laatst maakte een verzekeraar het wel erg bont, gelet op bijgaande autoreply mail zoals één van onze juristen die ontving. We gaan er vanuit dat hier sprake is van een foutje, maar toch…

Traineren

 

 

De top 5 veel voorkomende traineringstechnieken van verzekeraars:

5. “Wij wachten nog op het PV”

De zaak is zo klaar als een klontje, maar tóch wil de verzekeraar wachten op het Proces Verbaal. Iets dat soms wel drie maanden kan duren.

4. “Onze verzekerde heeft het ongeluk nog niet bij ons aangemeld.”

Terwijl er een Schade Aanrijdings Formulier door beide partijen is ondertekend, wacht de verzekeraar nog steeds tot zijn verzekerde zélf contact met hem opneemt. Dat de verzekerde (veroorzaker van het ongeval) hier geen enkel benul van heeft, noch baat bij heeft, vergeten ze dan maar even voor het gemak.

3. “Onze buitendienst zit de aankomende maanden volgeboekt.”

Maar ze willen wél eerst bij het slachtoffer op bezoek alvorens ze ook maar over betaling van een voorschot op de schade gaan nadenken.

2. “Onze medisch adviseur heeft een wachttijd van drie maand.”

De verzekeraar wenst geen schade te betalen totdat hij van zijn medisch adviseur de mededeling heeft ontvangen dat toch écht de rechterarm van het slachtoffer geamputeerd is als gevolg van het ongeval en het slachtoffer dus niets meer kan doen met deze rechterarm.

1. “Elke keer dat u mij rappelleert, leg ik uw brieven weer onderop de stapel.”

En met stip op 1 deze mededeling die één van onze juristen onlangs ontving! Wij waren toen (bijna) net zo verbaasd als na het lezen van bovenstaand autoreply mailtje.

Ervaringen met trainerende verzekeraars? Meld het ons via onderstaand reactieformulier!

Terug naar overzicht

Gratis

Gratis

De juristen van JBL&G werken altijd gratis voor slachtoffers met letsel. Hiervan ontvangt u vooraf een schriftelijke verklaring.

Bij u in de buurt

Bij u in de buurt

Het hoofdkantoor van JBL&G zit in Amsterdam, maar onze juristen werken door heel Nederland. Zij komen graag bij u langs.

Keurmerk

Keurmerk

JBL&G staat ingeschreven in het Register Letselschade. Dit keurmerk staat garant voor onafhankelijkheid en kwaliteit.

Ervaring

Ervaring

Door 15 jaar ervaring bent u met de hulp van JBL&G verzekerd van de maximale schadevergoeding en krijgt u snel een uitbetaling.