Veel gestelde vragen letselschade Rotterdam

Heeft u vragen over letselschade? Lees deze veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij? U kunt altijd contact met ons opnemen. U ontvangt dezelfde dag al een reactie. Wij werken o.a. in Rotterdam. Uw vragen liever persoonlijk stellen? Maak een vrijblijvende afspraak en bel ons op 020 – 214 99 00.

Vraag: welke schade wordt vergoed?

Hieronder sommen wij een aantal schadeposten op. Deze posten komen allemaal voor vergoeding in aanmerking.

  • Inschakelen hulp bij het huishouden, boodschappen doen, kinderen naar school brengen
  • Inschakelen hulp in de tuin
  • Inschakelen hulp bij het onderhoud en schilderen van uw huis
  • Verlies aan verdienvermogen als u door uw klachten niet meer kunt (over)werken
  • Gemiste pensioenopbouw
  • Studievertraging
  • Reïntegratiekosten voor het begeleiden naar ander werk
  • Kosten gepaard gaande met opname in een ziekenhuis of revalidatiecentrum
  • Reiskosten
  • Medische kosten
  • Smartengeld
  • Economische kwetsbaarheid
  • Wettelijke rente
  • Het loon dat u niet hebt gekregen omdat u niet naar uw werk kon
  • Benzine omdat u naar het ziekenhuis of de fysiotherapeut moest
  • Medicijnen die onder uw eigen risico vallen

Kortom: alle kosten die u zonder het ongeval niet gemaakt zou hebben. Vaak kunt u ook een schadevergoeding krijgen voor immateriële schade, dit wordt smartengeld genoemd. Bijvoorbeeld, omdat u na het ongeval niet meer zo van uw leven kunt genieten als u voor die tijd deed.

Vraag: wat is de hoogte van mijn schadevergoeding?

Dit is voor elk slachtoffer verschillend. Wij kunnen uw schade exact uitrekenen. Dit kost u niets. U kunt uw letselschade ook zelf uitrekenen. Doe de online test en bereken in drie minuten de hoogte van de uitkering. De test is erg gemakkelijk in te vullen en u komt direct te weten hoeveel schade u (globaal) kunt claimen. Ga verder naar: letselschade berekenen

Vraag: heb ik recht op schadevergoeding?

Wie is er (wettelijk) fout en aansprakelijk voor uw letselschade? Wanneer u zelf geen schuld hebt aan het ongeval, dan is de andere partij aansprakelijk. Onze juristen zoeken uit wie er juridisch aansprakelijk is. Dit hoeft u niet zelf te doen.

Indien de aansprakelijkheid door de wederpartij wordt erkend, stellen wij u een aantal vragen over het ongeval. Zodoende weten wij de maximale schadevergoeding voor u te claimen. Deze vergoeding ontvangt u in de eindfase op uw eigen bankrekening.

Voor meer informatie, zie ook de pagina:

Vraag: wanneer wordt de schade vergoed?

De schade wordt in zijn geheel vergoed wanneer uw zaak uiteindelijk wordt afgewikkeld. Wanneer u een beroep doet op onze hulp, ontvangt u in de meeste gevallenzeer snel een voorschot op uw schade.

De schade wordt vergoed zodra de aansprakelijkheid is erkend. Er moet nog wel aangetoond worden dat uw schade het gevolg is van het ongeval. Onze juristen kunnen dit voor u doen.

Als u geheel klachtenvrij bent, of uw klachten stabiel zijn, kan er definitief worden afgewikkeld met slotbetaling. Juridische hulp is eigenlijk altijd nodig om de schaderegeling correct te laten verlopen en een maximale schadevergoeding te behalen.

Vraag: is de tegenpartij aansprakelijk?

Dit hangt af van de situatie. Bij een verkeersongeval wordt gekeken of iemand de verkeersregels heeft overtreden. De persoon die een verkeersregel overtreedt, zal een schadevergoeding aan het slachtoffer moeten betalen.

Indien er sprake is van letsel, regelen wij u schadevergoeding. Dit is kosteloos. Bij een arbeidsongeval is het van belang om na te gaan of de werkgever zijn zorgplicht heeft geschonden. Er wordt in iedere situatie onderzocht of de wederpartij juridisch aansprakelijk is.

In welke situatie u zich ook verkeert, indien de tegenpartij wettelijk aansprakelijk is, heeft u recht op schadevergoeding. Uiteraard zijn wij door-en-door bekend met alle relevante wetten en regels omtrent letselschade. Zodoende kunnen wij u dus direct – of na een korte analyse – melden of de ander aansprakelijk is.

Vraag: wat zijn de kosten van juridische hulp?

Ons letselschadebureau werkt gratis. U hoeft ons nooit te betalen. Wanneer de aansprakelijkheid wordt erkend, dienen wij onze onkosten in bij de verzekeraar van de tegenpartij.

Dit gaat niet ten koste van de hoogte van uw schadevergoeding. Wordt de aansprakelijkheid niet erkend dan brengen wij u niets in rekening. U krijgt dit schriftelijk bevestigd.

Vraag: hoe werkt het letselschadetraject

U kunt er op vertrouwen dat u alle hulp krijgt die nodig is.

Stap 1: Meld uw letselschade
Stap 2: Wij beoordelen aan de hand van uw verhaal of de tegenpartij juridisch aansprakelijk is
Stap 3: Zo ja, dan stellen wij de tegenpartij aansprakelijk
Stap 4: In de meeste gevallen ontvangt u zeer snel een voorschot op de volledige schadevergoeding
Stap 5: Wij inventariseren alle schade die u heeft opgelopen
Stap 6: Wij dienen een schadeclaim in bij de (verzekeraar van de) tegenpartij
Stap 7: De tegenpartij betaalt de schadevergoeding rechtstreeks aan u uit

Vraag: hoe weet ik of JBL&G een goed letselschadekantoor is?

Ons kantoor voldoet aan alle eisen die de Letselschade Raad stelt. Hierdoor is een professionele behandeling van uw letselschadezaak gewaarborgd. Wij zijn aangesloten bij het Keurmerk Letselschade Nederland.

Vraag: wat wordt onder letselschade verstaan?

Alle schade waaraan u lijdt als gevolg van het ongeval. De benadeelde partij moet altijd zo veel mogelijk (financieel) teruggebracht worden in de toestand waarin hij zich vóór het ongeval bevond. Bijvoorbeeld:

• Als u inkomsten mist als gevolg van het ongeval, moet de wederpartij dit verlies betalen.
• Als u de werkzaamheden in de tuin niet meer zelf kunt doen en deze nu door een tuinman moet laten doen, dan moet de wederpartij deze tuinman betalen.
• Is uw bril tijdens het ongeval kapot gegaan? Dan moet de tegenpartij een nieuwe bril betalen.
Heeft u hier nog vragen over? Vul dan uw naam en telefoonnummer in.

Vraag: dader onbekend, kan ik mijn kosten vergoed krijgen?

Vaak kan dit alsnog. Bij verkeersongevallen claimen wij uw schade bij het “waarborgfonds motorverkeer”. Bij andere ongevallen verzamelen we informatie teneinde te achterhalen wie de schuldige is. Laat uw gegevens achter en wij nemen contact met u op om de zaak vrijblijvend en kosteloos door te spreken.

Vraag: ik ben zelf al begonnen met een claim maar loop nu vast. Kan ik nog steeds bij jullie terecht?

Ja hoor. Mensen beginnen vaker met hun eigen claim, maar het wordt al snel te veel:

  • Er is veel juridische kennis en ervaring nodig om de maximale schadevergoeding te ontvangen.
  • Er zijn veel regels en wetten, en het is zonde als u niet krijgt waar u recht op heeft omdat u die regels en wetten niet kent.
  • Onze letselschadespecialisten zijn up-to-date over alle wetten, regels en nieuwe ontwikkelingen in de rechtspraak.
  • Wij kunnen u gemakkelijk en persoonlijk helpen met het claimen van uw schadevergoeding.
  • JBL&G brengt haar kosten nooit bij u in rekening, dus u hoeft niet te vrezen voor onverwachte rekeningen.

Neem contact op bij vragen

Heeft u nog vragen? Ons hele team staat klaar om uw vragen te beantwoorden. Juridische bijstand en advies is altijd kosteloos bij JBL&G. Wij hebben een vestiging in Rotterdam. Klik op de onderstaande knop. Vul uw naam en telefoonnummer in. Onze medewerkers bellen u vandaag nog terug om uw vragen te beantwoorden.

Contact opnemen Tel: 020 – 214 99 00

Gratis

Gratis

De juristen van JBL&G werken altijd gratis voor slachtoffers met letsel. Hiervan ontvangt u vooraf een schriftelijke verklaring.

Bij u in de buurt

Bij u in de buurt

Het hoofdkantoor van JBL&G zit in Amsterdam, maar onze juristen werken door heel Nederland. Zij komen graag bij u langs.

Keurmerk

Keurmerk

JBL&G staat ingeschreven in het Register Letselschade. Dit keurmerk staat garant voor onafhankelijkheid en kwaliteit.

Ervaring

Ervaring

Door 15 jaar ervaring bent u met de hulp van JBL&G verzekerd van de maximale schadevergoeding en krijgt u snel een uitbetaling.