Centramed: Berichtgeving over letselschade is te somber

3 september 2013 Letselschade informatie

operatie en Centramed: Berichtgeving over letselschade is te somber

Centramed: Berichtgeving over letselschade is te somber

Commentaar JBL&G op artikel op Skipr:

Het aantal meldingen van medische fouten bij de Letselschade Raad is vorig jaar “opvallend sterk” gestegen. Dit constateert de Letselschade Raad in haar jaarverslag.

Slachtoffers zijn er klaar mee

Van der Zwan van Medirisk is ‘blij dat er meer meldingen komen’. Zij ziet dit als een gevolg van grotere bekendheid met de LetselschadeRaad. Wij van JBL&G vragen ons af of dat correct is. Zou het niet zo kunnen zijn dat steeds meer slachtoffers er gewoon helemaal klaar mee zijn? Met de manier waarop zij door maatschappijen als MediRisk en Centramed worden behandeld? Traineren, kleineren en niet willen uitbetalen zijn aan de orde van de dag, zo merken wij in onze praktijken.

MediRisk en Centramed moeten eens bij zich zelf te rade gaan

Laat mevrouw Van der Zwan van MediRisk het zich alsjeblieft aantrekken dat er steeds meer klachten binnenkomen bij de LetselschadeRaad. Laat deze verzekeraar zich eindelijk eens achter de oren krabben en zich afvragen of het goed is waar zij mee bezig zijn. Het merendeel van onze clienten zou keihard zeggen: “Nee, het is niet goed wat jullie doen”. Het is ronduit vernederend om  – nadat je een medische fout is overkomen – ook nog eens een jarenlange strijd aan moet gaan met verzekeraars om je recht te kunnen halen.

Fouten toegeven

Het komt regelmatig voor dat artsen best bereid zijn hun fouten toe te geven doch dat hier door de verzekeraar een stokje voor wordt gestoken. Helaas zijn ook vaak artsen niet bereid hun fouten toe te geven. Soms gaat dit erg ver. Zo hebben wij een zaak van een client die aan de verkeerde kant is geopereerd. De arts beweert dat de van te voren gemaakte röntgenfoto van de achterkant was gemaakt in plaats van de voorkant. MediRisk ondersteunt dit verweer.

Mag zo’n arts nog wel arts zijn?

Tja, als zelfs zulke verweren worden aangevoerd, en de verzekeraar gaat hierin mee, dan moet je van goede huize komen om de aansprakelijkheid erkend te krijgen! Je vraagt je af of zo’n arts nog wel arts mag zijn.

Naar de rechter

Uiteindelijk moet in zulke zaken de rechter er aan te pas komen. De meeste slachtoffers van medische missers hebben daar echter het geld niet voor en meestal ook de kracht niet meer. Wanneer de verzekeraars dan een voorstel tot afwikkeling doen, welke totaal niet recht doet aan de geleden schade, worden veel van deze slachtoffers gedwongen maar akkoord te gaan.

Vechten tegen een grote verzekeraar

Het is immers vechten tegen de bierkaai: in dit geval een erg grote verzekeraar met heel veel geld in tegenstelling tot de meeste slachtoffers van een medische fout.

Terug naar overzicht

Gratis

Gratis

De juristen van JBL&G werken altijd gratis voor slachtoffers met letsel. Hiervan ontvangt u vooraf een schriftelijke verklaring.

Bij u in de buurt

Bij u in de buurt

Het hoofdkantoor van JBL&G zit in Amsterdam, maar onze juristen werken door heel Nederland. Zij komen graag bij u langs.

Keurmerk

Keurmerk

JBL&G staat ingeschreven in het Register Letselschade. Dit keurmerk staat garant voor onafhankelijkheid en kwaliteit.

Ervaring

Ervaring

Door 15 jaar ervaring bent u met de hulp van JBL&G verzekerd van de maximale schadevergoeding en krijgt u snel een uitbetaling.